Wednesday, January 14, 2009

Macamama iman di sekolah baru???

Semalam, seharian mama cuba nak menjejaki iman. Hati mama asyik teringatkan iman dan risaukan pelajaran iman. Ntah macamana iman ke sekolah, dah ada kawan baru kah? Macamana emosi iman sekarang ni? Mampukah iman tumpu pada pelajaran? Semua tu bermain dalam kepala mama.

Akhirnya mama mula mencari no telefon sekolah iman. Bermula dengan mencari no telefon pejabat pendidikan daerah kulim, mama dapatkan no telefon sekolah iman. Mama maklumkan pada pihak sekolah yang mama nak bercakap dengan guru kelas iman. No telefon mama, mama tinggalkan dengan pihak sekolah. Setelah berjam menunggu akhirnya mama tidak mampu menahan perasaan, mama hubungi semula pihak sekolah.
Nasib mama baik, Guru Besar sekolah yang menjawab panggilan mama. Mama maklumkan situasi iman padanya dan berharap pihak sekolah akan lebih prihatin terhadap keadaan iman. Setelah berbual dengan Guu Besar, mama bercakap pula dengan Guru Kelas Iman dan bertanya situasi iman.

"Ya. Saya perasan iman di kelas. Dia tak banyak bercakap. Selalu main sorang-sorang. Dalam kelas, fikiran iman macam melayang-layang. Minggu ni dia langsung tak datang ke kelas. Saya risau juga." Itu lah kata-kata guru kelas iman. Hati mama tak tenteram. Sakitkah anak mama? Kenapa sampai seminggu tak ke sekolah? Macamana pelajaran iman nanti?

Mama maklumkan juga pada cikgu iman yang iman dah lama tak bersekolah sejak dilarikan oleh abah. Malah iman tak ambil peperiksaan akhir tahun jadi, mungkin iman dah banyak ketinggalan dalam pelajaran. Mama harap guru iman akan beri lebih perhatian pada iman.

Iman.. mama harap sangat iman cepat-cepat balik ke pangkuan mama. Mama tak sanggup masa depan iman rosak. Iman anak yang pandai, dan mendengar kata. Mama yakin dengan bimbingan yang baik iman mampu berjaya.

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template