Saturday, March 20, 2010

Kisah mama, aina dan iskandar....

Pejam celik pejam celik dah hampir 3 bulan berlalu... cepat betul masa meninggalkan kita. maknanya... dah 3 bulan sejak kali terakhir mama berjumpa dengan iman dalam webcam. Macamana la agaknya keadaan iman sekarang ni... mama doakan iman sentiasa dalam keadaan yang baik dan dilindungi Allah S.W.T.

Mama, aina dan iskandar sentiasa rindukan iman... nama iman sering disebut-sebut oleh aina dan iskandar terutamanya iskandar. Dia terlalu mengagumi iman. Dia selalu sebut dia nak jadi besar macam abang iman. Abang iman yang ajar dia main itu dan ini.... mama harap satu hari nanti kita akan bersama juga... tak kira lah walau berapa tahun sekalipun mama perlu tunggu. Insyaallah.. mama percayakan janji allah... doa orang yang teraniaya akan termakbul. Cuma masanya yang kita tak tahu bila..

Pasal aina dan iskandar.... aina sekarang dah masuk sekolah darjah 1 kat sekolah lama iman. Katanya dia ada jumpa kawan2 kelas iman dulu dan diorang semua masih ingatkan iman dan kejadian yang terjadi pada hari iman dilarikan oleh abah. Hmmm.. sungguh mama tak sangka kejadian tu memberi kesan bukan saja pada kelluarga kita, malah juga pada kawan-kawan iman.

Iskandar sekarang ni masuk tadika 5 tahun. Baju tadika iman yang lama mama bagi pada iskandar dan dia suka sangat bila mama bagitau ' ni baju abang iman masa dia pi tadika dulu. sekarang iskandar dah boleh pakai baju ni...' kalau boleh nametag iman kat baju tu pun dia x mau buang. Cikgu2 kat tadika pun selalu tersalah panggil nama adik is... kadang2 terpanggil dia iman...

Iman.. kami sentiasa rindukan iman dah kami takkan jemu menunggu hari iman pulang ke pangkuan kami...

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template