Tuesday, June 1, 2010

Inilah kisah mama, aina dan adik isk

Yes... akhirnya selesai juga perjuangan mama dalam menghabiskan master. :D seronok tak terkata. Baru lah boleh bernafas dan luangkan lebih masa dengan aina dan iskandar. Dah lama betul mama tak update blog kan.... ada la dalam 2 bulan lebih...

Sebenarnya banyak yang mama nak ceritakan pada Iman. Tapi tak berpeluang nak coretkan dalam blog ni... walau macamanapun mama akan cuba ceritakan sebanyak yang mama ingat. Untuk pengetahuan iman, mama sekarang ni sedang bawa baby dalam perut. Baru 4 bulan.. insyaallah bulan november ni iman akan dapat adik baru yang comel... macam iman masa kecil2 dulu :) Mama baru ja pergi scan hari isnin yang lepas, kata doktor insyaallah dapat baby boy. Kami semua happy sangat tunggu baby baru ni... especially aina. Tiap-tiap masa dok tengok gambar baby yang mama scan. Insyaallah malam ni mama akan scan masuk pc dan postkan dalam blog untuk tatapan iman. Mama harap sangat masa kami sambut baby tu nanti iman ada dengan kami semua. Walaupun mama tahu harapan untuk iman bersama-sama dengan kami sangat tipis, tapi mama selalu doa semoga satu hari nanti iman akan kembali kepangkuan kami semua yang selalu rindukan iman.

Mama juga berharap, iman pun terima segala ketentuan Allah ni. Ini dugaan untuk kita... insyaallah, berkat kesabaran kita semua, satu hari nanti Allah akan gantikan dugaan ni dengan hadiah yang sangat manis.

Hari ibu baru-baru ni.... aina dah adik isk hadiahkan mama bunga ros. Macam yang iman hadiahkan tahun lepas. menitik airmata mama bila dapat bunga-bunga tu. Rasa macam baru semalam iman yang hadiahkan bunga untuk mama...... semuanya berlaku begitu pantas. Mungkin tahun ni iman hadiahkan bunga pada ibu baru iman.... mama harap sangat dia jaga iman dengan baik dan tak bezakan iman dengan anaknya sendiri. Aina dan iskandar pun masih ingat yang iman pernah hadiahkan bunga ros untuk mama sempena hari ibu, depa kata, depa hadiahkan kat mama macam abang iman hadiahkan dulu.

Walaupun dah hampir 2 tahun kita tak bersama, ingatan kami pada iman masih kuat dan takkan pudar. Mama tahu masa untuk kita berjumpa akan tiba tak lama lagi... Kami semua akan terus bersabar menanti kepulangan iman.......

Salam sayang dari mama, walid, aina dan iskandar..



No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template