Thursday, December 24, 2009

Bestnya... dapat 'chat' dengan iman

Hari ni.... mama rasa seronok sangat. Masa mama kat ofis hari ni.... macam biasa mama akan ber'facebook'. Kebetulan, ada kawan mama yang online dan dia mesej pada mama... sebenarnya, kawan mama ni adalah jiran masa kat rumah tokpah. Dia bagitau yang iman ada kat rumah dia.... seronoknya hati mama bila dia panggilkan iman untuk chat dengan mama.

Alhamdulillah... Allah telah makbulkan doa mama dan bukakan jalan untuk mama berjumpa dengan iman. Tersengeh-sengeh iman bila baca apa yang mama tulis. Mama tengok ini adalah kali pertama iman ber'chatting'. Tapi sekejap ja iman dah pandai.... Air mata mama menitis bila iman tulis yang iman rindukan mama....

Mama bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan pada mama hari ni... Seperti yang mama pernah beritahu dulu... pertemuan di tangan ALLAH... kalau ditakdirkan untuk kita berjumpa... tak ada sesiapa yang boleh halang. Walau berkali-kali mama pergi ke rumah tokpah, tapi tak dapat juga jumpa dengan iman.... akhirnya ALLAH dah bukakan jalan untuk mama.

7 comments:

  1. Kuasa Allah, tiada siapa boleh menghalang .. Tahniah ..

    ReplyDelete
  2. kuasa Allah.sapa sangka kan?harap iman tak bgtau bapak dia,nanti mesti iman takleh pegi umah jiran tu lagi

    ReplyDelete
  3. hani dapat tau yang bapak dia dapat tau pasal ni dan dah tak benarkan dia main2 kat rumah tu lagi. jiran hani dah ke sana untuk minta maaf tapi bapak dia tetap x bagi dia main2 dengan anaknya lagi.

    ReplyDelete
  4. hai hani.. sebak saya baca.. lama dah tak baca blog hani.. saya dee.. saya pun dah berpisah ngan suami, dulu hani ada baca blog saya tapi skrg saya dah privatekan blog saya.. saya dah menang hak penjagaan anak.. kedua2 anak saya dibawah jagaan saya sekarang dan walid dia kena bagi nafkah.. alhamdulillah, dia bagi cuma lambat cepat je.. dan saya pun tak halang walid mereka jumpa anak2.. sampai hati ayah iman ye..tak pe hani setiap yg baik dibalas baik dan begitu juga sebaliknya.. berdoa kesejahteraan iman pada Allah selalu.. Insyaallah, takkan ada siapa pun dpt tandingi kasih sayang ibu pada anak2 nya..dan tak ada satu pun makhluk Allah yang boleh memisahkan anak dan ibu... kalau ada, berdosa lah dia.. saya doakan hani tabah.. jgn risau, yang benar tetap akan benar dan yang salah tetap akan salah...

    ReplyDelete
  5. hani, bleh bagi email add nak invite hani...

    ReplyDelete
  6. email hani.. hunny208@gmail.com add la ye

    ReplyDelete

 
Dear Diary Blogger Template