Tuesday, March 22, 2016

Mimpi Manis Berjumpa Iman

Salam sayang untuk anak mama iman yang selalu mama rindui...

Subuh tadi... mama bangun dengan juraian air mata kegembiraan sebab dapat peluk dan cium iman. Walaupun hanya dalam mimpi tapi seakan mama benar-benar berjumpa dengan iman. Segalanya amat jelas dan terang. Dalam mimpi mama tadi, mama diizinkan oleh abah untuk menziarahi iman dan mama terus ke rumah iman. Mama nampak iman di dalam rumah tapi mama teringat yang mama pergi ke rumah iman tanpa minta izin dari suami mama. jadi mama berpatah balik untuk minta izin tapi iman ternampak mama. dan iman menjerit memanggil mama dan berlari ke arah mama. Iman peluk mama sangat erat seakan kita tak akan berpisah lagi. Kita berpelukan sangat lama sehingga mama terbangun dari tidur.

Subhanallah.... Maha Suci Allah
Allahuakbar... Allah Maha Besar

Mama bangun dengan air mata yang berjuraian tanpa henti. Sungguh mama sangat rindukan Iman. Dalam setiap solat mama titipkan doa untuk Iman. Moga kita bertemu, moga kita bersatu, moga allah pelihara iman walau di mana iman berada, moga allah jadikan Iman anak yang soleh. Mama redha serahkan Iman dibawah perlindungan Allah.. Allah maha pelindung.

Bertahun-tahun mama berusaha, bertahun-tahun mama menjeruk rasa, bertahun-tahun hati mama remuk bila iman tiada.... hingga akhirnya mama redha. Akhirnya mama percaya pada perancangan allah. Perancangan Allah yang terbaik, dah allah cuma berikan kita apa yang terbaik buat kita. Tapi mama tak pernah berputus asa, mama tetap berdoa dan terus berdoa.... Moga allah satukan kita. Insyallah satu hari nanti kita akan berjumpa. Mungkin ini jawapan doa mama, mungkin ini petanda doa mama akan dikabulkan. atau mungkin ini penawar yang Allah kirimkan atas rindu mama yang terlalu sarat buat Iman.

Akhir kata, doa mama sentiasa bersama Iman. Moga Iman berjaya di dunia dan akhirat. Moga Allah sentiasa pelihara Iman walau di mana Iman berada.

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template