Friday, February 20, 2009

coretan isi hati mama

Lama betul rasanya mama tak coretkan apa-apa dalam blog ni. Sejak 2 minggu lepas, tak sempat mama nak masuk blog. Sekarang mama tengah study Master. Jadi sekarang ni memang musim buat assignment. Tu belum kira dengan kerja mama kat ofis lagi.

Semester ni, semester ke-2. Mama ambil 4 subjek. Walaupun banyak, (selalunya part time student ambil 2 subjek ja satu semester) mama kuatkan semangat sebab nak cepat-cepat habiskan Master. Mama tau dengan gaji mama sekarang ni mana cukup untuk sara iman dan adik-adik. Sekarang ni nasib baik la mama boleh pergi outstation, sekurang-kurangnya boleh la jugak tampung perbelanjaan kat rumah tu, bawak adik-adik berjalan-jalan, beli baju baru untuk iman dan adik-adik. Kalau nak ikutkan gaji mama ja, mungkin tak cukup dan terpaksa la berjimat cermat. Sebab tu la walaupun penat, mama pergi jugak outstation.

Jadi harapan mama, kalau mama dapat cepat-cepat habiskan Master ni, dapat la mama minta kerja yang lagi baik. Gaji yang lebih banyak untuk kesenangan anak-anak mama. Mama taknak anak-anak mama hidup susah. Insyaallah, semester depan semester yang akhir dan mama harap kehidupan kita anak-beranak lebih baik lepas tu. Semoga Allah kuatkan hati mama untuk terus tabah menyiapkan assignment yang menimbun-nimbun sekarang ni.

Mama harap iman pun kuatkan semangat. Jangan putus asa dalam hidup. Walau apa yang terjadi, Iman tetap dihati mama dan kasih sayang mama pada Iman takkan kurang. Walaupun abah kata yang Iman sekarang benci pada mama, mama takkan percaya semua tu. Mama yakin itu semua cerita bohong saja dari abah supaya mama lupakan Iman.

Semalam masa mama balik dari outstation mama belikan satu pek beasr apollo layer cake. Memang favorite iman, aina dan adik Is. Sampai ja kat umah, terus kena terkam dengan adik Is dan aina. Beria-ia adik Is minta mama buka apollo tu. mama beri satu pada adik Is, dan satu lagi mama suruh dia beri pada aina. Tiba-tiba dia tanya... untuk abang iman? Hmmm.. mama kata pada adik Is, mama simpan satu untuk abang Iman. Baru dia senyum dan berlari-lari nak bagi apollo tu pada aina. Kuat sungguh ingatan adik Is pada Iman. Walaupun dah lebih dari 4 bulan kami tak boleh berjumpa dengan Iman, dia masih ingatkan iman, masih rindukan iman.

Mama harap kita boleh jumpa tak lama lagi... Insyaallah...

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template