Monday, April 27, 2009

Adik Is demam..

Baru-baru ni adik Is demam. Masa-masa camni lah dia teringat sangat kat iman. Mama ambil klip video ni masa tengah dok 'jelom' kepala adik Is. Tak habis-habis dia sebut nama iman...

video

Adik Is : Adik nak tidor ngan abang iman.. nak tidor dengan abang iman ngan mama ngan adik ngan aina... nak tidor kat depan ni. Nak tengok tv kat sini. Nanti adik takut.....

Mama : camana kita nak ambil abang iman?

Adik Is : Adik tau.. adik jadi ultraman dulu, lepas tu adik ambil abang iman. Terbang macam ultraman.. macam ultraman Gaia...

Entah lah berapa lama lagi kami perlu tunggu untuk berjumpa dengan Iman. Hati mama yakin yang kita akan bersama juga nanti. Cuma mama tak tahu bila... Kadang-kadang bila mama outstation, mama belikan mainan untuk adik is dan aina, mama belikan juga untuk iman. Sampai sekarang, mainan-mainan tu masih dalam simpanan mama. Belum dibuka lagi...

Semalam tok belikan coklat untuk aina dan adik is. Bila mama balik umah... kelam kabut aina ngan adik is ambilkan coklat untuk mama. "Mama, aina simpan coklat ni. satu untuk mama, satu untuk abang iman." Sebak dada mama bila dengar aina kata macam tu. Masa makan malam pun, ada juga sembang pasal iman.

Aina: "mama, cikgu kata tahun depan aina darjah satu. Abang iman darjah berapa mama?"

Mama: "Kalau aina darjah satu, abang iman darjah 3 la..."

Aina: "ooo.. kalau camtu nanti bila aina darjah 3 baru la sama dengan abang iman. baru boleh sekolah dengan abang iman.. kan mama?"

Mama:"Tak la aina... bila aina darjah 3, abang iman dah darjah 5."

Tiap-tiap hari, nama iman tak pernah lekang dari mulut adik-adik. Baru-baru ni tok ada mimpi. Tok kata, dalam mimpi tu dia nampak iman duduk dalam satu bilik sempit.. keliling semua gelap dan jauuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh sangat. muka iman nampak murung ja. Mama tok cari jalan nak pi kat iman tapi tak ada. Mungkin ada alamat dari mimpi tok tu.

Walau apa pun yang terjadi..Insyaallah... suatu hari nanti kita akan dipertemukan juga.

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template