Monday, April 6, 2009

Aktiviti masa MC..

Hmm... lamanya mama tak update blog ni. (hehehe.. baru seminggu tapi rasa cam lama sesangat). Lepas dapat MC, mama tak lepaskan peluang yang doktor bagi untuk manjakan diri... seronoknya bila dapat bercuti minda (tak nak pikir apa-apa). Hari isnin (30/3/09) , lepas dapat MC mama masih ke ofis untuk siapkan kerja-kerja yang terbengkalai. Tak sampai hati rasanya nak tinggalkan semuanya pada teman seofis. Walaupun otak mama macam beku sikit sebab takde idea untuk siapkan kerja... mama buat setakat yang boleh dan kemudian send pada member mama yang pada masa tu dah ada kat KL dan buat preparation untuk presentation. Hmmm.... good luck ja la yang mampu mama kirimkan dengan bahan-bahan presentation tu.

Lepas tu, mama balik makan ubat dan tidur... Hmmm.. memang terasa nikmatnya tidur time tu.. ubat yang dr bagi memang bagi mama mengantuk dan lepas tidur dan bangun hampir sehari setengah.. hari rabu mama rasa segar balik.

Rabu -2/4/2009 Lepas solat subuh, mama buat sarapan. Hmm.... hantar aina ke tadika dan lepas tu... terasa bosan sebab tak tau nak buat apa-apa. kemas-kemas rumah... hmm.. apa lagi nak buat ni, jam awal lagi baru 9.30. Rasa nak buat assignment tapi... dah kena berleter ngan tok sebab dr bagi MC tapi gatal dok nak wat assignment jugak... Hmm.. pikir punya pikir last sekali mama decide nak cat bilik iman, aina dan adik is. Cadangnya bilik tu untuk Iman dan adik Is tapi buat sementara waktu ni, Iman takde jadi aina la yang temankan adik Is tidur. Kul 10 pagi mama ngan adik Is gi kedai hardware... mama ni bukannya pernah mengecat tapi belum try belum tau kan. Mama pun interview tokey kedai tu habis-habisan lastly mama balik dengan setin cat dan barang-barang untuk mengecat.

Excited betul adik is dengan aina. rasanya kalau iman ada mesti join mama mengecat bilik sekali. Finally, jam 6.30 petang.... siapla mama mengecat keseluruhan bilik.... Mama cat color oren sebab nak bagi nampak cerah dan ceria. Mama dah siapkan meja study untuk Iman, nanti bila iman balik senang iman nak study. Buku pun tak la selerak. Iman boleh study dalam bilik dan adik-adik tak kacau iman buat kerja sekolah. (mama mama akan masukkan esok ye sebab tak jumpa-jumpa lagi cable mama tu. so kena la pinjam kawan punya)

Hmm.. lepas mengecat... tiba la time menghias.. habis semua anak-anak patung yang ada mama susun dalam bilik tu. So malam tu mama, aina dan adik is tidur sama-sama kat situ.. heheheeh mama pun menumpang la sekali. Malam tu mama mimpikan Iman. Dalam mimpi tu, iman nampak chubby sikit dari dulu. Kita kat tepi pantai dan iman main-main dengan adik Is. Rasa happy sangat masa tu... Tiba-tiba, abah datang dan ajak iman ikut abah balik. Iman kata iman tak nak... "syok la main dengan adik Is. adik Is comel la abah. iman nak main dengan adik Is lagi." Tapi mimpi mama stop sampai situ ja... Pagi tu mama bangun dan tersenyum. Dapat tengok iman dalam mimpi pun jadi lah.... terubat rasa rindu dalam hati mama.....

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template