Saturday, February 28, 2009

Doa mama untuk iman...

Leganya... finally lepas jugak exam yang ditunggu-tunggu. Semalaman mama tak tidor sebab siapkan assignment lepas tu study untuk mid-term exam pagi tadi. Macamana dengan Iman? Susah tak exam kali ni? Mama harap abah, tok dan tokwan bantu Iman study. Selalunya, masa Iman tinggal dengan mama, sebelum exam mama akan buat rivision sama-sama dengan Iman. Lepas tu mama suruh iman buat latihan soalan-soalan peperiksaan. Sekarang ni, mama cuma boleh doakan dari jauh ja. Tapi Iman jangan risau, mama akan sentiasa doakan kejayaan Iman.

Balik dari kelas, Adik Is duduk sorang-sorang kat kawasan depan rumah. Termenung ja dia... hairan mama tengok dia. "Adik.. pasaipa dok luar sorang-sorang ni?" Mama tengok muka dia sedih ja. "Aina takmo kawan ngan adik. Dia asyik kawan ngan shasha ja. Adik nak kawan dengan abang iman....." Laaaa.... dok teringat kat Iman rupanya. Kesian mama tengok dia. Mama peluk dia, terus dia nangis. "Nanti kita bawa abang balik rumah kita naaa.." Apa lagi yang mama mampu kata pada dia. Kalau la abah boleh faham.....

Esok mama akan ke KL. Ada meeting hari isnin dan selasa. Insyaallah selasa malam mama akan balik dari KL. Berdebar mama nak tunggu hari perbicaraan Iman hari rabu ni. 4 Mac 2009 pukul 8.30 pagi. Kali ni harap-harap boleh mula perbicaraan.. sebab sebelum ni asyik delay ja sebab abah tak datang ke mahkamah.

Ok la iman.. mama nak tidur dulu. Harap Allah kirimkan peluk cium mama untuk Iman.. mmmuuaaaaaaaaa

3 comments:

  1. salam hani..
    kalau dtg klia buleh ler jumpa.mintak no hp sy ngan kak izawani yer

    ReplyDelete
  2. Aa..moga suatu hari iman leh tinggal ngan mama..InsyaAllah..Doa seorang ibu selalu dimakbulkan..cepat atau lambat..

    ReplyDelete
  3. Salam irfa,
    nampaknya takde jodoh gak kita nak jumpa ye... anyway its nice to know u and im looking forward to c u
    take care yaa.

    ReplyDelete

 
Dear Diary Blogger Template