Monday, April 13, 2009

Apa kata cikgu iman...

Pagi tadi mama call cikgu besar sekolah Iman, hari katanya dia nak postkan keputusan peperiksaan iman. Tapi sampai hari ni mama tak dapat lagi.. Jadi mama call dah bercakap dengan dia. Cikgu I tu baik sangat, sebagai seorang wanita dia dapat faham perasaan mama. Katanya dia Iman ok ja kat sekolah.. abah pun selalu melawat Iman tak kira pagi atau petang. Hmmm.. bagus lah kalau macam tu cuma abah tak teringatkah kat 2 orang lagi anak abah... aina dan iskandar? Tak pernah jenguk atau tanya khabar berita.

Panjang sesi sembang mama dengan cikgu iman. Dia nasihatkan mama jangan melawan atau mencabar abah. Kalau boleh call abah selalu, dan tanya pasal Iman. Biarkan segala apa yang dia nak kata kat mama.... Mama ada terangkan yang mama dah berkali-kali cuba call abah sebelum ni tapi dia asyik menyindir mama nak ganggu kebahagiaan dia sekarang. Katanya dia amat bahagia dengan iman dan isteri barunya. Bukan niat mama nak mengganggu dia pun, cuma nak bercakap dengan iman. Dan kalau boleh, biar la iman bercakap dengan mama dan adik-adik yang rindu sangat dengan iman. Mama tak kisah dia nak kawin lain. Itu hak dia dan mama pun suka kalau dia dapat teman hidup yang sesuai dengan dirinya. Tapi selalunya panggilan mama tak berangkat. Kalau dia angkat pun, dia kata iman tak ada.

Walau apa pun yang terjadi, mama yakin ada hikmah disebalik apa yang terjadi. Cikgu Iman kata, tunggu lah iman besar nanti mesti iman akan cari mama....Mama yakin.. memang suatu hari nanti kita akan berjumpa juga... Cuma mama harap sangat kita akan bersama secepat mungkin. Kebahagiaan yang kami ada sekarang ni tak lengkap tanpa Iman. Walau kemana kami pergi, kami sentiasa teringatkan iman....

1 comment:

 
Dear Diary Blogger Template